Reklamationsformular

Hos HAC Biler ønsker vi at gøre reklamationsbehandlingen let og hurtig for vores kunder. Det er derfor vigtigt, at din beskrivelse af fejlen er så fyldestgørende som muligt. Derved sikrer vi også, at din reklamation behandles hurtigst muligt. Du skal via. vores reklamationsformular oprette din reklamation. Når vi modtager din reklamation, kontakter vi dig efterfølgende for at aftale det videre forløb.

Reklamationspolitik

Ved køb af brugt bil er der 24 måneders reklamationsret jf. købelovens bestemmelser. Af den grund er din sikkerhed ved køb af brugt bil langt større end hos private sælgere. Reklamationsretten dækker fejl og mangler ved bilen, der var til stede på leveringstidspunktet. Bevisbyrden er i købeloven opdelt at de første 6 måneder med fejl formodes som udgangspunkt at have være tilstedeværende ved tidspunktet for levering medmindre andet kan dokumenteres. Herefter skal forbrugeren kunne bevise eller synliggøre, at en given fejl var til stede på leveringstidspunktet.

OBS! Disse ting er ikke dækket

Du skal være opmærksom på, at der ikke er tale om en fejl eller mangel, hvis fejlen skyldes f.eks slitage, ukorrekt brug eller ydre påvirkning. I disse tilfælde skal du selv afholde omkostningerne i forbindelse med undersøgelse af bilen samt eventuel reparation og lånebil.

YDERMERE DÆKKES KOSMETISKE FEJL IKKE SÅ SOM RIDSER I LAKKEN ELLER PÅ FÆLGE, PLETTER PÅ SÆDERNE, STENSLAG I FORRUDEN, UENS LAK, RUST ELLER PYNTELISTER. VARMEELEMENTER I RUDERNE OG SÆDEVARME, DA DISSE TRÅDE ER SKRØBELIGE OG FÅR NEMT BRUDSKADER.